Maak een notitieboek in je huisstijl - Leoprinting Blog

Maak een notitieboek in je huisstijl

LeoBooks

Een goede indruk achter laten? Geef een boek: een notitieboek. Een notitieboek van Leoprinting kan naast de bladen waarop genoteerd wordt ook informatievellen bevatten. Hierop kan je bijvoorbeeld een productpresentatie of een productcatalogus maken.

KPMG
LeoBook Hardcover

De mogelijkheden:

LeoBooks zijn in vele uitvoeringen verkrijgbaar. Laten we beginnen met de omslag, enkele begrippen: softcover (buigzame omslag), hardcover (omplakte hard kartonnen omslag), linnen en kunstleder. De omslag kan full colour worden bedrukt en afgewerkt met een glanzende of matte folie.

LeoBook met preeg
LeoBook met preeg

Een klassieker is een boek met een gepreegde omslag (dit is een diepdruk van bijvoorbeeld een logo) dit kan met of zonder folie. De folie kan zilver, goud of in allerlei kleuren. Een preeg wordt veel gedaan op een kunstleder notitieboek. Behalve een logo kan het ook een gepreegde persoonsnaam zijn.

Wij zijn trots op onze LeoBooks Classic: genaaid gebonden afgewerkt met een kapitaaltje. Aan de binnenzijde van het boek zitten de schutbladen, ook deze kunnen naar wens worden bedrukt. Achterin kan een enveloppe met een souflé worden aangebracht, hier kunnen bijvoorbeeld bonnetjes in worden bewaard.

De bedrukking van de schrijfbladen hangt af van het doel: in de creatieve branche zal men eerder onbedrukte bladen kiezen zodat erin geschetst kan worden. De technische branche zal eerder kiezen voor ruitjes. Wat altijd kan, zijn natuurlijk de schrijflijntjes.

Naast deze notitiebladen zijn zgn. ‘reclamepagina’s’ aan te brengen. Extra pagina’s die worden ingelijmd of mee gebonden. Hierop kun je uitgebreid informatie kwijt.

DSC_0850
Reclame pagina’s

De afwerking

De afwerking is de ‘kers op de taart’.

Ik noemde al ‘het kapitaaltje’ Dit is de afwerking van de ‘band’ de binding is dan mooi afgewerkt. Verder het leeslint, verkrijgbaar in vele kleuren maar ook goud of zilver. Momenteel is het sluitelastiek erg populair. Persoonlijk zou ik deze liever weg laten bij een modern boek. Het kan afbreuk doen aan het ‘strakke’ ontwerp.

Kapitaaltje
Kapitaaltje

Communicatiedragers

Onze boeken noemen wij Communicatiedragers, het zijn praktische zaken die een boodschap, reclame-uiting of een logo ‘dragen’. Je kan ze bijvoorbeeld op je bureau plaatsen. Deze communicatiedragers zijn goed te gebruiken voor ‘branding’ of te wel: naamsbekendheid creëren en vergroten. Ook kan het een informatiedrager zijn bijvoorbeeld een kalender of een boek.

Leoprinting: Creatie, Communicatie, Oplossing!

Leoprinting

Leoprinting

Leoprinting brengt u op de hoogte van de ontwikkelingen en achtergronden op het gebied van marketing en communicatie. Nu ook te vinden op MarketingTribune.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *