Verpakking is productbeleving

Unboxing is een hit op YouTube. Het geeft aan hoe belangrijk de verpakking is voor een product. De verpakking is een belangrijk onderdeel van de customer journey.

Sommige producten moeten het er écht van hebben, zoals bijvoorbeeld parfum. Waarom zou je anders een vermogen betalen voor sommige geurtjes. Zonder de verpakking en productbeleving zou niemand er veel geld voor neerleggen.

Waarom een BOX als verpakking:

Verpakkingen versterken de beleving en beïnvloeden het koopgedrag. In veel gevallen geeft het ook letterlijk meer waarde. Met de juiste verpakking val je op. Des te meer aandacht er is besteed aan de verpakking, hoe meer waardering er is voor het product en het merk. Met andere woorden: met een opvallende en mooie verpakking, wordt jouw merk en/of bedrijf van belang voor de klant. Het is om het maar zo te noemen “de kers op de taart”.

Puntsgewijs:
• Geeft meerwaarde aan uw product, mailing of dienst
• Werkt omzet verhogend
• Talrijke producten zijn geschikt voor in de BOX
• Uitpakken is altijd een verrassing!
• Ondersteunt uw huisstijl
• Geheel op maat naar uw wensen gemaakt

Rituals Leoprinting
Rituals verpakking, met de doos wordt het een geschenk!

Een verpakking moet in dit geval wel een échte box zijn, bijvoorbeeld van hard karton. Een plastic blister verpakking communiceert natuurlijk ook met de klant maar geeft in dat geval geen meerwaarde. Het maakt het eerder alledaags en vooral niet iets speciaals…

In het geval van de box kan kan deze op verschillende manieren worden afgewerkt. Meestal is de box beplakt met papier en een afwerklaag zoals vernis of folie. Ook kan er voor een speciale sluiting worden gekozen zoals een onzichtbare magneetsluiting of een sluiting met een knoop en een touwtje bij een dekseldoos. Verder kan de box voor de ultieme afwerking weer worden beschermd met een strakke laag hoog-glanzende verpakkingsfolie. E.e.a. is afhankelijk hoe het product in de markt moet staan.

Populair op internet

Heb je een mooie box laten maken dan kan je deze op het internet laten zien, bijvoorbeeld op YouTube en Facebook. De uitpakker geeft bij elke stap commentaar en deelt de allereerste indruk. Hierbij gaat het om de spontaniteit. Als kijker ervaar je dan alvast de beleving van het ontvangen pakket voordat je, dat is tenminste de bedoeling, zelf tot aankoop overgaat. Als je het goed hebt gedaan kan er een soort van hype ontstaan en wordt de video vele malen gedeeld.

Waarom is dat zo razend populair op internet? Misschien ben je een échte fan van het product en je keek al weken naar het product uit. Ook zijn de video’s soms grappig om naar te kijken. Om het niveau van sommige merken te bereiken, ik noem maar als voorbeeld Apple waar ik een fan van ben, moet je erg goed voor de dag komen!

Leoprinting is ook dé specialist voor verpakkingen en staat voor creativiteit en kwaliteit. Onze adviseurs en vormgevers creëren samen met u de mooiste verpakking.

 

Leoprinting

Leoprinting

Leoprinting brengt u op de hoogte van de ontwikkelingen en achtergronden op het gebied van marketing en communicatie. Nu ook te vinden op MarketingTribune.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *