Wat kost een logo ontwerp ? - Leoprinting Blog

Wat kost een logo ontwerp ?

Een goed logo is simpel en doeltreffend. Denk maar eens aan het logo van Shell en Apple. Bedenk ook dat het logo een onderdeel is van de huisstijl en de bedrijfscultuur. Het is tijdloos en geeft in één oogopslag een herkenbare identiteit. Het logo wordt niet verward met andere en wordt in één keer in iemands geheugen opgeslagen. Hoe bereik je dit?

Waar moet een goed logo ontwerp aan voldoen?

• Het logo is herkenbaar en onderscheidend, dit geldt ook voor het kleurgebruik.
• Het logo straalt de kernwaarden en bedrijfsfilosofie uit.
• Het logo is een duidelijk leesbaar typografisch woordmerk al dan niet in combinatie met een beeldmerk.
• Eenvoudige logo’s worden over het algemeen het meest gewaardeerd.
• Een logo moet zowel klein als groot gebruikt kunnen worden.
• Het ontwerp moet uniek en onderscheidend zijn.
• Het moet voor meerdere dragers te gebruiken zijn voor zowel drukwerk als een website of bijvoorbeeld auto belettering.
• Een logo moet zowel in kleur als grijstinten te gebruiken zijn.


StockSnap_LJWUTPX1Q6

Wat kost een Logo ontwerp ?

Deze vraag krijgt de studio van Leoprinting wel eens. Het antwoord zou kunnen zijn: “Het is maar nét wat de gek er voor geeft.” Kijk maar eens naar de lijst hieronder:

SYMANTEC: 950 MILJOEN EURO

Het ontwerp van dit logo kostte 950 miljoen euro.

symantec

BP: 160 MILJOEN EURO
British Petrol (BP) betaalde maar liefst 160 miljoen euro voor dit ontwerp.
bp-logo
RIJKSLOGO: 15 MILJOEN EURO
 In Nederland kunnen ze er ook wat van. Ontwerpbureau Studio Dumbar kreeg de opdracht voor een nieuwe identiteit voor de rijksoverheid. Uiteindelijk kwamen ze uit op het logo van Algemene Zaken, dat nu wordt gebruikt voor alle overheidsorganisaties.
Logo-Rijksoverheid
PEPSI: 740.000 EURO
 Het Pepsi logo heeft omgerekend 740.000 euro gekost.
Pw0LEJX
GEMEENTE AMSTERDAM: 100.000 EURO
 Het verplaatsen van het woord Amsterdam kostte de gemeente Amsterdam een ton!
1248b868-c0d8-4393-b7f9-fb6eb03489f0
NIKE: 26 EURO

De prijs van de welbekende swoosh was omgerekend 26 euro.

2000px-Logo_NIKE
TWITTER: 11 EURO
Het ontwerp van het Twitter-vogeltje was oorspronkelijk een plaatje van iStock en kostte 1 credit.
COCA-COLA: NUL EURO
Bij Coca-Cola werd het intern geregeld: de boekhouder schreef het op een papiertje.
Coca-Cola_logo

Leoprinting beschikt over een deskundige studio, een logo ontwerpen doen wij ook! Over de prijs worden wij het altijd eens…
Leoprinting

Leoprinting

Leoprinting brengt u op de hoogte van de ontwikkelingen en achtergronden op het gebied van marketing en communicatie. Nu ook te vinden op MarketingTribune.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *