Promotionele producten maken merken sterker

Ben je op zoek naar een efficiënt reclamemedium? Via gepersonaliseerde promotionele producten heb je eindeloze mogelijkheden en gegarandeerd succes! Wist je bijvoorbeeld dat promotionele producten meer mensen bereiken dan radio en TV? Promotiemateriaal blijft een krachtig reclamemedium voor bedrijven zo blijkt uit onderzoekt. Naast dat het ideale reclamedragers zijn voor zowel klanten, relaties en personeel, zijn ze vaak ook nog nuttig door het gebruik ervan. 


Grootste zichtbaarheid

Promotionele items bereiken 89% van de bevolking van 14 jaar of ouder op een gemiddelde dag - meer dan radio (78%), TV (71%) en krant (67%).

Top-of-mind

De herinnering van een merk of bedrijfsnaam is tweemaal zo vaak via promotionele items (70%) dan reclame via radio (29%) en TV (26%).

Dagelijks gebruikt

Een promotioneel item wordt gemiddeld eens per dag gebruikt. Statistisch gezien betekent dit dat de boodschap de ontvangers dagelijks bereikt.


Langetermijneffect

84% van de promotionele items zijn al langer dan een half jaar in bezit van de ontvanger, na 2 jaar is dit zelfs nog 40%.

Positieve herinneringen

Herkenning van reclame wordt verdubbeld (van 36% naar 76% herkenning) door vier aspecten: aantrekkelijkheid, kwaliteit, originaliteit en bedrukking.

Tweede leven

Ruim driekwart van alle promotionele materialen krijgt nog een duurzaam tweede leven via goede doelen en kringloopbedrijven.


Bron: ‘Advertising impact of promotional items’ voor GWW - werbeartikel - monitor 2019.


Persoonlijk advies

Hulp nodig bij een aanvraag, bestelling of een andere vraag? We helpen je graag op weg!

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor onze nieuwsbrief

× Ongeldig formaat