Met een zakelijk loyaliteitsprogramma zet je in op het behouden van loyale klanten en investeer je in de winstgevendheid van jouw bedrijf en organisatie.
Een loyalty programma opzetten voor klanten
Wil jij jouw vaste klanten belonen voor het vertrouwen in jouw bedrijf of product? Met een zakelijk loyaliteitsprogramma zet je in op het behouden van loyale klanten en investeer je in de winstgevendheid van jouw bedrijf en organisatie. Een loyalty programma opzetten? Leoprinting helpt je bij het versterken van goede relaties en de groei van jouw bedrijf.
Incentive Sales: uitnodigen tot aankopen
Elke ondernemer weet dat het behouden van klanten een stuk goedkoper is dan het werven van nieuwe klanten. Toch worden, in de jacht op het vergroten van sales en omzetten, klanten van het eerste uur onbewust wel eens ‘voor lief’ genomen. Terwijl juist zij de stevige basis vormen waarop jij als ondernemer kunt bouwen. Loyaliteit loont. En dat mogen bestaande klanten best weten.
Wil jij jouw merk verder uitbouwen en investeren in een waardevolle relatie? Een onderdeel van een loyalty programma opzetten is het werken met incentive sales. Dit kan een flinke korting zijn voor klanten, een zakelijk tripje naar het buitenland - uiteraard op jouw kosten - of je kunt jouw klanten bedanken met een passend relatiegeschenk of een gepersonaliseerde attentie. Leoprinting helpt je graag bij het bedenken, ontwerpen en ontwikkelen van passende positieve prikkels voor jouw klanten, bezoekers én personeel..
Incentive programma
Wil jij een incentive programma starten - of gewoon in het Nederlands: een loyaliteitsprogramma opzetten? Dan is Leoprinting jouw partner. Met onze ervaring als promotiespecialist voor nationale en internationale bedrijven en merken, weten wij wat voor jouw organisatie - en belangrijker jouw klanten - telt. Samen zetten we ons in voor het vergroten en versterken van jouw marktaandeel. Of helpen we bij een loyalty programma opzetten om personeel te motiveren voor het behalen van verkoopdoelstellingen. Want loyaliteit is meer dan een kerstpakket of een dertiende maand; loyaliteit is samen werken aan een fijne werkomgeving en de groei van jouw bedrijf.
Voorbeelden van incentives voor bedrijven
Zeker in een competitieve markt kan de gunfactor je net dat streepje voor geven op jouw concurrenten. Wil jij een loyalty programma opzetten als klantenbinder? Slim. Want een stukje persoonlijke aandacht of maatwerk, helpt je bij het creëren en onderhouden van klantloyaliteit. Voor een succesvol loyaliteitsprogramma opzetten brengen we eerst jouw klanten in kaart. Voordat je weet hoe je jouw klant kunt belonen, moet je eerst weten wie jouw klanten zijn en wat voor hen telt. Op basis van deze gegevens en inzichten creëren wij een compleet maatwerkproject. Op maat van jouw bedrijf en jouw klanten.
Voorbeelden van incentives voor bedrijven
Incentives en loyaliteitsprogramma's, ze zijn niet meer weg te denken als het gaat om succesvol zakendoen. Van zegeltjes plakken en spaaracties bij de Albert Heijn tot een passend relatiegeschenk of een klein aandenken na het succesvol afronden van een groot project. Stuk voor stuk voordelen die klanten ontvangen door met jou zaken te doen. Een loyalty programma opzetten kan op heel veel verschillende manieren. Zo weet je zeker dat er altijd een oplossing is die bij jouw bedrijf of merk past.
Voorbeelden van incentives voor bedrijven zijn:
- Spaarprogramma's
- Kortingssystemen
- Giften en Relatiegeschenken
- Inkoopvoordeel voor specifieke producten
- Beurzen, conferenties en congressen
- Entertainment en evenementen
Online loyaliteitsprogramma opzetten
Er zijn legio voorbeelden van offline loyaltyprogramma’s, maar ook een online loyaliteitsprogramma is een investering die loont. En zo’n loyalty programma opzetten hoeft echt niet ingewikkeld of duur te zijn. Koppel klantaccounts eenvoudig aan spaar- of kortingssystemen voor leuke extra’s en laat automatisch aanbiedingen of voordelen versturen. Bijkomend voordeel van deze online systemen is dat je nog meer waardevolle klantdata verzamelt, waardoor je jouw klanten nog beter leert kennen - en beter van dienst kunt zijn.
Hoe vaker een klant terugkomt, hoe meer een klant uitgeeft. Onderzoek wijst uit dat klanten na een derde aankoop in bijna 60% van alle gevallen vaker terug blijven komen en méér uitgeven. Bovendien zijn loyale klanten perfecte vertegenwoordigers van jouw merk of bedrijf. Door de positieve ervaringen met jouw organisatie, duikt jouw naam steeds vaker op in gesprekken met relaties van de klant.
Direct contact